BİLİM İNSANLARI BATIK SEKİZİNCİ KITANIN HARİTASINI ÇIKARDI

Yüzlerce yıl süren spekülasyonların ardından bilim insanları nihayet Dünya'nın "kayıp" sekizinci kıtası Zelandya'nın haritasını çıkardıklarını söylüyorlar..

♦ BİLİM İNSANLARI BATIK SEKİZİNCİ KITANIN HARİTASINI ÇIKARDI

ADA ANOMALISI

Atlantis değil ama yine de oldukça muhteşem.

Yüzlerce yıl süren spekülasyonların ardından bilim insanları nihayet Dünya’nın “kayıp” sekizinci kıtası Zelandya’nın haritasını çıkardıklarını söylüyorlar..

Tectonics dergisinde  yayınlanan yeni bir çalışmada araştırmacılar, Yeni Zelanda adası olarak yüzeye çıkan, Dünya’nın çoğunlukla su altında kalan sekizinci kıtası olan Zealandia’nın iki milyon mil karelik kısmının çoğunun haritasını çıkarmayı bitirdiklerini duyurdular..

Yeni Zelanda’nın GNS Bilim araştırma enstitüsü liderliğindeki araştırmacılar, batık kara kütlesinden jeolojik örnekleri taradılar ve birçok türde kumtaşı, bazaltik lav ve kireçtaşı da dahil olmak üzere gerçek bir mineral hazinesi buldular. Daha sonra örneklerin tarihlerini belirlediler, manyetik anormalliklerini yorumladılar ve çoğunlukla su altı olan kıtanın coğrafyasını haritalamak için bulundukları yerleri işaretlediler..

GNS Bilim ekibinin de doğruladığı, Zealandia’nın nasıl sular altında kaldığına dair hakim teori, eski süper kıta Gondwana genişledikçe tektonik plakalarının çatlamaya ve okyanus suyunun içeri girmesine izin vermeye başladığını öne sürüyor..

Antarktika daha sonra kırıldıktan sonra, yer kabuğu Zelandiya sular altında kalana ve derinliklerde kaybolana kadar incelmeye devam etti.

AVRUPALI ​​KIBIR

BBC’nin 2021’de aktardığı gibi  , soyadı hem Zealandia’nın eski adı Tasmantis’in hem de Avustralya’nın ada eyaleti Tazmanya’nın kökü olan Hollandalı kaşif Abel Tasman, şu anda Yeni Zelanda olarak bilinen adanın “keşfi” olarak müjdeleniyor. o ve adamları 1642’de oraya vardıklarında.

Ancak çok uzun süre kalamadı; birkaç yüzyıl önce adaya yerleştiklerine inanılan Maori halkı, Hollanda teknelerinden birine kanoyla çarparak dört Avrupalının ölümüne yol açtı..

Tasman da dahil olmak üzere geri kalanı, Hollanda’ya geri döndü. Ancak kısa karşılaşmaları sırasında Hollandalı kaşif, dünyanın geri kalanının bilmediği sekizinci bir kıtanın var olduğuna ikna oldu. Sonuçta haklıydı  ..

Bu son Zealandia zaferinin arkasındaki ekibin, dünyayı kayıp kıtayla yeniden tanıştıran 2017 tarihli makalelerinde belirttiği gibi , göreceli yakınlıklarına rağmen Zealandia, Avustralya kıtasından farklıdır.

Aslında, araştırmacıların makalelerinde yazdıkları gibi, Yeni Zelanda ve komşu ada kümesi Yeni Kaledonya, “coğrafi Avustralasya terimi sıklıkla güneybatıdaki kolektif topraklar ve adalar için kullanılmasına rağmen hiçbir zaman Avustralya kıtasının bir parçası olarak görülmedi” Pasifik bölgesi.”

Yakın zamanda gezegenin sekizinci kıtasının geri kalanında kimsenin yaşamaması muhtemel olmasa da, bu hala inanılmaz bir keşif. Sırada Atlantis’in olmasını umuyoruz .