SADECE DÖRT GÜNLÜK TEDAVİDE YAŞLANMAYI TERSİNE ÇEVİRDİĞİNİ SÖYLEDİKLERİ ALTI KİMYASAL KOMBİNASYONU BELİRLEDİLER.

🔵 HARVARD/MIT BİLİM İNSANLARI YENİ “KİMYASAL KOKTEYLLERİN” YAŞLANMAYI TERSİNE ÇEVİREBİLECEĞİNİ İDDİA EDİYOR

“YAKIN ZAMANA KADAR YAPABILECEĞIMIZ EN IYI ŞEY YAŞLANMAYI YAVAŞLATMAKTI. YENI KEŞIFLER ARTIK BUNU TERSINE ÇEVIREBILECEĞIMIZI GÖSTERIYOR.”

Bu bilim kurgu konseptini daha önce duyduysanız bizi durdurun: gözlerinizden beyninize kadar tüm vücudunuzu gençleştiren, her şeyi daha genç bir duruma döndüren özel kimyasallardan oluşan bir kokteyl.

Eğer bu gerçek bir efsaneye benziyorsa ya da Wachowski’lerin fena halde yanlış yönlendirilmiş bir yönetmenlik girişimine benziyorsa , şüpheci olmakta haklısınız..

Quacks’ın tüketicileri mucizevi tedaviler satın almaya ikna etmekten kazanacağı çok şey var; milyarderleri bu tedavilerle ilgili araştırmaları üstlenmeye ikna etmek bir yana ; Ancak gerçek şu ki, etkili yaşam uzatma tedavilerinin bulunması zor olmuştur ..

Bu nedenle, Harvard Tıp Okulu ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nün isim markalarından araştırmacıların da dahil olduğu bir bilim insanı ekibinin, bu ay Aging dergisinde yayınlanan, umut verici yeni ipuçları olduğunu söyledikleri şeyler hakkında konuştuklarını görmek bizi çok şaşırttı ..

Makalede:

“Bir haftadan kısa bir sürede ve hücresel kimlikten ödün vermeden, genom çapında genç bir transkript profilini geri kazandıran ve transkriptomik yaşı tersine çeviren altı kimyasal kokteyl belirledik..

Böylece, yaşın tersine çevrilmesi yoluyla gençleşme, yalnızca genetik olarak değil, aynı zamanda kimyasal yollarla da başarılabilir.”

-Kulağa büyük geliyor, değil mi?

Araştırmacılar, Aging’in yayıncısının basın açıklamasına göre, hücrelerdeki yaşlanmayı tersine çevirebilecek ve onları daha “genç bir duruma” dönüştürebilecek altı tedaviyi belirlediklerini iddia ediyorlar; bu tedaviler,  tehlikeli, düzensiz hücre büyümesine neden olmuyor..

Ancak her zamanki gibi çok sayıda uyarı var. Araştırmaların çoğu laboratuvardaki dokulara odaklandı ve fareler ve maymunlar üzerinde yapılan deneyler “cesaret verici sonuçlar” verirken, ekip henüz tedavilerden herhangi birini insan denekler üzerinde test etmedi..

Ancak Harvard Tıp Fakültesi öğretim üyesi ve projenin baş araştırmacısı David Sinclair, insanlar üzerinde deneme hazırlıklarının sürdüğünü söylüyor . Söylemeye gerek yok, hiçbir şey olmasa da izliyor olacağız çünkü Sinclair müthiş itibarını bu işe riske atmaya istekli görünüyor.

– David Sinclair:

“Yakın zamana kadar yapabileceğimiz en iyi şey yaşlanmayı yavaşlatmaktı.. Yeni keşifler artık bunu tersine çevirebileceğimizi gösteriyor.”

Araştırma ekibi, hayvan hücrelerini “yeniden programladığı” bilinen molekülleri inceledi ve onları pluripotent kök hücrelere dönüştürdü ; bu kök hücreler, bir organizmanın içindeki her türlü hücreye dönüşebiliyor ve bu da onları rejeneratif tıp için umut verici bir aday haline getiriyor..

Bilim insanları bunları özel hücre kültürleri üzerinde test etti; burada “nükleositoplazmik bölümlendirmenin bozulması” olarak bilinen yaşlanmanın belirli işaretlerini gözlemleyebildiler; bu durum, hücrenin çekirdeğindeki proteinlerin sitoplazmaya, yani onun içindeki jöle benzeri maddeye sızıp orada başarısız olmasıyla meydana gelir. çekirdeğe geri “içe aktarılır”..

Makaleye göre, bu laboratuvar testlerinden, gen terapisinde olduğu gibi hücre kimliğini değiştirmeden sadece dört günlük tedavide yaşlanmayı tersine çevirdiğini söyledikleri altı kimyasal kombinasyonu belirlediler.

Bu sonuçlar erken olmasına ve ticari olarak veya hatta tıbbi olarak elde edilebilir herhangi bir şeye dönüştürülmesinden çok uzak olmasına rağmen, teknoloji kardeşlerinin genç akrabalardan kan almak kadar egzotik tedavilere başvurduğu yaşam uzatma endüstrisinin genelleştirilmiş sirkinde somut bir his veriyor ..