SIYASET

”RTÜK, DÜŞMAN HUKUKU UYGULUYOR!”

”YANDAŞLARI GÖRMEZDEN GELDİ”

SEVDA NOYAN’IN SÖZLERİNE CEZA VEREMEYEN RTÜK BAŞKANININ SKANDAL RAKAMLARI ORTAYA ÇIKTI!

Sevda Noyan:

“Cebimde listem hazır. Ailemiz en az 50 kişiyi götürür.”

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Ebubekir Şahin:

 “Çok büyütülecek bir konu değil”

Şahin’in yönettiği RTÜK ile ilgili yeni bilgiler ortaya çıktı…

Noyan’ın sözlerine ceza veremeyen Şahin’in, son 1,5 yıldır “muhalif” kanallara toplam 36 kez ceza kestiği anlaşıldı.

Aynı RTÜK, yandaş kanallara ise yalnızca 2 kez, en düşük ceza olan “uyarı” yaptırımına karar vermiş.

CHP’li RTÜK Üyesi İlhan Taşcı, tartışmaların odağındaki RTÜK’ün televizyonlara ilişkin verdiği cezaları ve yaptırımları raporlaştırdı.

Taşcı:

 “Bu tablo her şeyin özetidir. Hangi yayıncıların kollanıp, korunduğunun,  kimlerin ensesinde boza pişirildiğinin göstergesidir.”

Söz konusu cezalar, 1 Ocak 2019 tarih ile 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında yapılan Üst Kurul toplantılarında hangi yayıncılara, ne kadar ceza verildiğini ve cezaların içeriklerini kapsıyor.

27 PROGRAM DURDURULDU

Buna göre iktidara yönelik eleştirilerin yer aldığı Halk TV, Tele 1, KRT ve FOX TV’ye incelenen dönemde toplam 36 ceza kesildi. Bu cezalardan 28’i idari para cezası olarak uygulandı. Kanallar bu ceza karşılığında 11 milyon TL ödemek durumunda kaldı.

1.5 yıllık dönemde, FOX TV’de Fatih Portakal ile Ana Haber Bülteni’ne 3 kez program durdurma cezası verildi.

Aynı dönemde, Halk TV’deki Siyaset Kültürü programına 2, Medya Mahallesi’ne 5, Sözüm Var programına 5 kez olmak üzere toplam 12 program durdurma kararına imza atan RTÜK,  

KRT’de yayınlanan Haber Merkezi’ne de 2 program durdurma cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan Ana Habere 2, Gün Başlıyor programına ise 8 olmak üzere toplam 10 program durdurma cezası kararlaştırıldı.

Böylece dört kanala verilen program durdurma cezası karşılığı söz konusu yayınlar 27 kez durdurulmuş oldu.

YANDAŞLARI GÖRMEZDEN GELDİ

Aynı dönemde yandaş kanallar ATV ve Ülke TV’ye en hafif “ceza” olan birer kez uyarı,

TGRT Haber’e ise 1 kez idari para cezasına karar verildi.

RTÜK tarafından TV Net, Kanal 7 ve A Haber’e ise bugüne değin herhangi bir ceza ve yaptırım kararı verilmedi.

İncelenen dönemde, Star’a herhangi bir yaptırım uygulanmazken,

Show TV’ye 4 kez, Kanal D’ye ise 1 kez idari para cezası kesildi.

İlhan Taşçı:

“Bu tablo her şeyi anlatıyor. İsteyen istediği gibi yorumlayabilir. Ama gerçek değişmez..

Hangi yayıncıların kollanıp, kimlerin ensesinde boza pişirildiği apaçık ortada..

RTÜK yayın ilkelerini ihlal edenin kim olduğuna bakmadan denetlemeli..

RTÜK,  cezalandırmayı bir sopa olarak kullanıyor. İktidarı rahatsız eden kanalları cezayla, program durdurmayla susturabileceğini, hizaya getirebileceğini düşünüyor ve var gücüyle üzerlerine abanıyor..

İktidarı eleştirenlerin sesini duyuran televizyon kanallarını cezalandırmayı bir görev sayıyor..

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin kendi deyimiyle bunu emir telakki ediyor. İktidarı sorgulayan kanallara 36 kez yaptırım kararı uygulayıp, iktidara yakın pozisyon alanlara ise uyarmakla yetinmek kimi kanalların korunup, kollandığını kanıtıdır. Zaten RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, seçildiği günden beri Saraya, iktidara yakın kimi kanalların koruyucusu gibi davranıyor.”

REKLAM GELİRLERİNDEN DE OLUYORLAR

İlhan Taşçı:

”Eleştirel yayıncılık yapan kanallar halkın haber alma özgülüğüne sahip çıkabilmek adına ceza kıskacına karşın yoğun mücadele veriyor..

Bu kanalların çoğunluğunun reklam gelirleri zaten çok düşük. RTÜK verdiği cezalarla nefes aldırmıyor..

Ayrıca verilen bu para cezalarının dışında, programların durdurulması nedeniyle de yayıncılar büyük ekonomik kayıplar yaşıyor. Çünkü programları durdurulup yerine belgesel yayınlandığında reklam gelirlerinden de oluyorlar..

Dolayısıyla aslında verilen ceza toplam 11 milyondan çok daha fazla.” 

‘ANINDA CEZA ALIRDI”

İlhan Taşçı:

“‘Cebimde listem hazır. Ailemiz en az 50 kişiyi götürür’ diyen Sevda Noyan’ın sözlerinin tek bir sözcüğü muhalif bir kanalda muhalif kimliğiyle bilinen biri söyleseydi anında cezası kesilirdi..

Hem CHP, hem de Sayın Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu ile bir grup milletvekilini ‘terör destekçisi’ gibi gösteren, hatta mezhepçi söylemlerle nefret dili kullananların Ülke TV’deki programına RTÜK sadece ve sadece ‘uyarı’ yaptırımı verildi. O da bizlerin yoğun takibi ve girişimiyle. Oysa Sayın Tayyip Erdoğan’a ya da iktidarın herhangi bir yöneticisine bu sözlerin onda birini söyleyen birisi anında tutuklanır, kanal da kapatılırdı.”

KARARLAR YARGIDAN KAÇIRILIYOR

İlhan Taşçı:

”Son dönemde verilen en ağır ceza olan program durdurmaların uygulanma yönteminde yasadışı yollara başvuruluyor..

Eğer program durdurma cezası verilmişse, yayıncıya en az 15 gün süre verilir. Amaç, yargıya gidip hakkını arama olanağı vermek. Ama son cezaların uygulanmasında, mesainin bitimine dakikalar kala tebligat yapılarak yayıncının yargıya gitmesi engelleniyor..

En son örneği Halk TV’ye öğlen tebligat yapıldı, akşamki program durduruldu. Bugüne kadar RTÜK’te görülmemiş bir uygulamadır. Bunun adı düşman hukukudur..

Demokratik hukuk devleti bir kurallar bütünüdür. Halkın vergileriyle ayakta duran kurum ve kuruluşlar birilerinin babasının çiftliği değildir” 

Odatv – Mert Taşçılar

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top